N
1
მასწავლებლის
სახელი , გვარი : ირმა
ჩორგოლაშვილი-ჯანგველაძე
საგანი :მათემატიკა
სწავლებლის
საფეხური/კლასი:დაწყებითი. მეოთხე კლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 6
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების
მოსწავლე კლასში არ არის
· გაკვეთილის მიზანი:რიცხვის 10-ზე, 100-ზე ,1000-ზე და ა.შ. გამრავლების
და ნულებით დაბოლოებულ რიცხვების გამრავლების შემოკლებული წესების გააზრება და მათი გამოყენება გამოთვლების შესრულებისას(მათ.IV. 3);
გაკვეთილის თემისა
და მიზნის შესაბამისობა
ეროვნული სასწავლო გეგმის
მოთხოვნებთან :
გაკვეთილის გეგმა შედგენილია IV კლასის
მათემატიკის საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. თემა შესაბამისობაშია თემატურ-კალენდარულ გეგმასთან.
გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს IV კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან.
N
|
აქტივობის მიზანი
და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
(დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება
სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
|
დრო (წთ)
|
1
|
მიზანი: მოსწავლეთა მობილიზება საგაკვეთილო პროცესისთვის.
აღწერა: მასწავლებელი ესალმება კლასს,
აგვარებს საორგანიზაციო საკითხებს.
|
მთელი კლასი
|
ჟურნალი
|
1წთ
|
|
2
|
მიზანი: მოსწავლეები გაეცნონ გაკვეთილის თემას, მიზანს და შეფასების
კრიტერიუმებს.
აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს გააცნობს გაკვეთილის თემას
,მიზანს ,შეფასების კრიტერიუმებს და მიზნის
მისაღწევად განსახორციელებელ აქტივობებს
|
მინი ლექცია
|
მთელი კლასი
|
ფლიფჩარტზე
დაწერილი გაკვეთილის მიზანი, შეფასების/თვითშეფასების რუბრიკები. (დან.1),(დან.2)
(დან.4)
(მოსწავლემ თვალსაჩინოდ დაინახოს
გაკვეთილის მიზანი და შეფასების კრიტერიუმები)
|
2 წთ
|
3
|
მიზანი: მოსწავლეებმა გაიაქტიურონ
წინარე ცოდნა.
აღწერა: მასწავლებელი სვამს კითხვებს:
1.
რომელია შეკრების
კომპონენტები?
2.
გამოკლების კომპონენტები?
3.
რომელია გაყოფის
კომპონენტები?
4.
ჩამოთვალეთ გამრავლების
კომპონენტები
5.
ჩამოთვალეთ გამრავლების თვისებები.
მასწავლებელს დაფაზე
ჩამოწერილი აქვსშეკრების და გამრავლების
შემცველი გამოსახულებები, მოსწავლეებს შეახსენებს გამრავლების კავშირს ჯერად შეკრებასთან
და სთხოვს მათ,
ერთნაირი მნიშვნელობის მაგალითები დააკავშირონერთმანეთთან .
10+10+10+10 4 x 10
100+100+100+100+100 3 X 1000
100+100 5 x 100
1000+1000+10002 X 100
10+10+10+10+10+10 5X10
100+100+100+100 4X100
|
კითხვა
-პასუხი
პრაქტიკული
|
მთელი კლასი
|
დაფაზე დაწერილი
მაგალითები.
მარკერი
ბარათები,გამოსაძახებელი ჩხირები
|
4წთ
|
4
|
მიზანი: მოსწავლეებმა გაიაზრონ და ჩამოაყალიბონ რიცხვის 10-ზე, 100-ზე ,1000-ზე და ა.შ. გამრავლების წესი
აღწერა:მასწავლებელი დაფაზე აკრავს სქემას, რომელზეც კუბურების გროვებია გამოსახული და წერია: რა რიცხვი
ვარ მე?მოსწავლეები ამოიცნობენ რიცხვს, მასწავლებელი წერს ამ რიცხვს შესაბამის გრაფაში.ერთი
მოსწავლეამ რიცხვს წარმოადგენს სათანრიგო შესაკრებების ჯამის სახით.
მეორე მოსწავლე კი თითოეულ შესაკრებს წარმოადგენს ერთნიშნა რიცხვის ნამრავლს 1-იანითა
და ნულებით ჩაწერილ რიცხვზე. ეს ნამრავლი ტოლია რიცხვის ,რომელიც მიიღება ამ ერთნიშნა
რიცხვისადმი ნულების მიწერით
მასწავლებელი
განიხილავს ორნიშნა
რიცხვების 10-ზე, 100-ზე და 1000-ზე გამრავლების მაგალითებს .
მაგ 1. 73X10. ეს ნამრავლი73 ათეულის ტოლია.
73 ათეული= 7 ასეული+ 3 ათეული=730;
მაგ 2.
73X100
73ასეული=7ათასეული+3 ასეული=7300
ჩამოაყალიბებს
და დაფაზე აკრავსრიცხვის 10-ზე, 100-ზე ,1000-ზე
და ა.შ. გამრავლების წესს.:
ნებისმიერი n რიცხვი 10-ზე,100-ზე,1000-ზე და ა.შ ,რომ გავამრავლოთ, n
რიცხვს
მარჯვნივ უნდა მივუწეროთ იმდენი ნული,რამდენი ნულიცაა იმ თანრიგის ერთეულში,რომელზეც
ვამრავლებთ.
წესის უკეთ გააზრების და დამახსოვრების მიზნით დაფაზე აკრავს შესაბამის
მაგალითებს
|
ვიზუალური-თვალსაჩინო
მასალით სწავლება.
|
ინდივიდუალური
მთელი კლასი.
|
ფორმატზე გამოსახული კუბურების გროვები,დაფა,ცარცი.
ფორმატზე დაწერილი nრიცხვის 10-ზე, 100-ზე ,1000-ზე
და ა.შგამრავლების წესი.
შუქნიშნის
ფერები,თაბახზე დაწერილი გამრავლების მაგალითები
|
10 წთ
|
5
|
მიზანი: გამრავლების ჯუფთებადობის
თვისების გამოყენებით ნულებით დაბოლოებულ
რიცხვზე გამრავლების გააზრება და ნულებით
დაბოლოებული რიცხვების გამრავლების წესის ჩამოყალიბება.
აღწერა: მასწავლებელი განიხილავს მაგალითს
8X90.
მსჯელობს
8 X90= 8 X(9 X10). გამოვიყენოთ გამრავლების
ჯუფთებადობის თვისება (8 X9) X10=720.
30 X 5= (3X 5) X 10 =150
ჩამოაყალიბებს ნულებით დაბოლოებული ნატურალური რიცხვების გამრავლების
წესს და აკრავს დაფაზე.
ნულებით დაბოლოებული რიცხვების გამრავლებისას საჭიროა:
1.
რიცხვების ბოლოს მდგომ ნულებს ყურადღება არ მივაქციოთ
და ისე შევასრულოთ გამრავლება;
2.
მიღებულ ნამრავლს მარჯვნივ იმდენი ნული უნდა მივუწეროთ
,რამდენი ნულიცაა ყველა თანამამრავლში ერთად.
დაფაზე
აკრავს მაგალითებს.
მოსწავლეები
იმეორებენ წესს.
|
ვერბალური
ახსნა-განმარტებითი.
კითხვა
-პასუხი
|
საერთო-საკლასო
|
დაფა,ცარცი,
მაგნიტი,
ფორმატზე დაწერილი ნულებით დაბოლოებული რიცხვების
გამრავლების წესი. ფორმატზე დაწერილი მაგალითები.(ვიზუალურად უფრო გაუადვილდებათ გააზრება და დამახსოვრება)
|
6 წთ
|
6
|
მიზანი: ნულებით დაბოლოებულ რიცხვებზე
გამრავლების განმტკიცება.
აღწერა: მასწავლებელს მოსწავლეები გამოყავს
დაფასთან ,ისინი ყუთიდან იღებენ ორ რიცხვთა ბარათს და რიცხვებს ამრავლებენ ერთმანეთზე,წესების გამოყენებით.
დანარჩენი მოსწავლეები ამოხსნის სისწორეს ამოწმებენ შუქნიშნის ფერებით.
|
პრაქტიკული
|
ინდივიდუალური
|
რიცხვთა
ბარათები.დაფა,ცარცი,
რვეული,
საწერი კალამი.
შუქნიშნის
ფერები . მწვანე ფერი-ვეთანხმები. წითელი-არ ვეთანხმები
|
7 წთ
|
7
|
მიზანი:გაკვეთილზე დასახული მიზნის მიღწევის შეფასება.
აღწერა: მასწავლებელი წყვილებს ურიგებს
ბარათებს, შეახსენებს წყვილში მუშაობის წესებს, უნიშნავს დროს. (5 წთ)მუშაობის დასრულების
შემდეგ სამივე წყვილი სათითაოდ აკეთებს პრეზენტაციას, ( თითო წყვილი,
თითო სავარჯიშო) (2-2 წთ)იწყება მსჯელობა, ახსნა და პასუხების შედარება. წყვილები
აფასებენ ერთმანეთის ნამუშევარს. მასწავლებელი ზეპირი კომენტარით აფასებს წყვილების მუშაობას.
|
,,შეამოწმე
შენი ცოდნა,,
|
წყვილებში
|
სამუშაო
ბარათები (დან.5)
შეფასების
რუბრიკა (დან.4)
|
11წთ
|
8
|
საშინაო დავალება: მათემატიკის სახელმძღვანელო გვ.26 7-23 სავარჯიშოები
|
ინსტრუქტაჟი
|
საერთო-საკლასო
|
IV
კლასის მათემატიკოს სახელმძღვანელო.(გ.გოგიშვილი,თ.ვეფხვაძე)
|
1 წთ
|
9
|
შეფასება:მასწავლებელი
შეაფასებს მოსწავლეებს რუბრიკით.მოსწავლეებს
კი დაურიგებს მოსწავლის თვითშეფასების ცხრილს, მოსწავლეები შეავსებენ და უბრუნებენ
მასწავლებელს.
მიზანი:მოსწავლეთა
ძლიერი და სუსტი მხარეების დადგენა
|
საერთო-საკლასო
ინდივიდუალური
|
შეფასების
რუბრიკა.(დანართი 1)
მოსწავლეთა თვითშეფასების ცხრილი(
დანართი 2)
|
3 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :მოსწავლე
·
ხსნის რიცხვის 10-ზე, 100-ზე და 1000-ზე და ა.შ.
გამრავლების და ნულებით დაბოლოებული რიცხვების გამრავლების შემოკლებულ წესებს
და იყენებს მათ გამოთვლების შესრულებისას;
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში მოხდება მოსწავლეებისათვის
განმავითარებელი შეფასების მიწოდება ზეპირი კომენტარის სახით. ასევე მასწავლებელი განახორციელებს
შერჩევით დაკვირვებას შეფასების კრიტერიუმებზე დაყრდნობით.
დანართი
1
შეფასების სქემა
კომპონენტის დონის აღწერა
|
შეფასება
|
მოსწავლე სწრაფად და უშეცდომოდ ხსნის რიცხვის 100-ზე და
1000-ზე და ა.შ. გამრავლებისდა ნულებით დაბოლოებულირიცხვების გამრავლების შემოკლებულ წესებს
და იყენებს მათ
გამოთვლების შესრულებისას.
|
სასწავლო მასალას წარმატებით გაართვა თავი
|
მოსწავლე დუნედ, ხარვეზებით ხსნის რიცხვის 100-ზე და 1000-ზე და ა.შ.
გამრავლების და ნულებით დაბოლოებულირიცხვების გამრავლების შემოკლებულ
წესებს , მეტ-ნაკლებად იყენებს მათ გამრავლების შესრულებისას;
|
საჭიროებს დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას უნარ-ჩვევების
გაწაფისათვის.
|
მოსწავლე ვერ ხსნის რიცხვის 100-ზე და 1000-ზე და ა.შ. გამრავლების და
ნულებით დაბოლოებულირიცხვების გამრავლების შემოკლებულ წესებს,
ვერ იყენებს მათ გამრავლების შესრულებისას;
|
საჭიროებს დამატებით მეცადინეობას იმავე საკითხზე
მასწავლებლის ხელმძღვანელობით
|
სახელი,გვარი
|
სასწავლო მასალას წარმატებით გაართვა თავი
|
საჭიროებს დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას
|
საჭიროებს მეცადინეობას იმავე საკითხებზე მასწავლებლის
ხელმძღვანელობით
|
შესაბამისი
უჯრა მოინიშნება X
სიმბოლოთი
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
აქტიურად
ვიყავი ჩართული აქტივობებში
|
|||
ვიცავდი
წესებს
|
|||
მეწყვილესთან მუშაობისას ვითვალისწინებდი მის აზრს.
|
|||
შესასრულებელ დავალებებს წარმატებით გავართვი თავი
|
დანართი 2
სახელი ,გვარი ------
თვითშეფასების ცხრილი
შესაბამისი უჯრა მონიშნეთ X
დანართი 3
1. რა რიცხვი ვარ მე?
2.
ჩაწერეთ ეს რიცხვი სათანრიგო
შესაკრებების ჯამის სახით:
დანართი 4
წყვილების მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
I .აქტიურადარიანჩართულიმუშაობაშიდაიცავენწყვილებშიმუშაობისწესებს. იცავენდროისლიმიტს.
|
|||
II.აქტიურადარიანჩართულიმუშაობაშიდაიცავენწყვილებშიმუშაობისწესებს. იცავენდროისლიმიტს.
|
|||
III.აქტიურადარიანჩართულიმუშაობაშიდაიცავენწყვილებშიმუშაობისწესებს. იცავენდროისლიმიტს.
|
დანართი 5
1.გაამრავლეთ ჯუფთებადობის თვისების გამოყენებით:
ნიმუში: 2X
60 X 5= (2X5) X 60 =10 X 60 = 600
ა) 4 X 70
X 5 =
ბ) 8 X 30
X 5=
2.შეადარეთ ნამრავლი:
47
X 10 10 X 47
3. რა
რიცხვია?
Ø 6 X 1000 + 7 X
100 +5 x 10 + 3 =
Ø 5 X 10 000 + 3
X 1000 + 7 X 100+4X 10+4 =
თარიღი: 22.02.2019
[1]მასწავლებელმა უნდა
მიუთითოს , თუ რამდენი მოსწავლეა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე და მოახდინოს შესაბამისი აქტივობის მოდიფიცირება.
გაკვეთილის
გეგმა 05.03.2019
N
2
მასწავლებლის
სახელი , გვარი : ირმა
ჩორგოლაშვილი-ჯანგველაძე
საგანი :მათემატიკა
სწავლებლის
საფეხური/კლასი:დაწყებითი. მეოთხე კლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 6
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების
მოსწავლე კლასში არ არის
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეებმა შეძლონამოცანების ამოხსნისას რიცხვებზე მოქმედების
შერჩევა, გამოსახულების შედგენა და გამოთვლების
შესრულებისასნულებით
დაბოლოებულ რიცხვებზე გამრავლება. (მათ. IV.3., მათ. IV.7.).;
გაკვეთილის თემისა
და მიზნის შესაბამისობა
ეროვნული სასწავლო გეგმის
მოთხოვნებთან :
გაკვეთილის გეგმა შედგენილია IV კლასის
მათემატიკის საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. თემა შესაბამისობაშია თემატურ-კალენდარულ გეგმასთან.
გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს IV კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან.
N
|
აქტივობის მიზანი
და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
(დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება
სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
|
დრო (წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები.
მასწავლებელი მოსწავლეებს გააცნობს
გაკვეთილის თემას, მიზანს, შეფასების რუბრიკას და შეახსენებს ქცევის წესებს.
მიზანი:მოსწავლეები
გაეცნობიან გაკვეთილის თემას,მიზანს, შეფასების რუბრიკას.
|
ვერბალური
|
საერთო-საკლასო
|
ფლიპჩარტზე დაწერილი გაკვეთილის
თემა, მიზანი,შეფასების რუბრიკები
|
4 წთ
|
2
|
დავალების შემოწმება. მოსწავლეები წყვილებში ამოწმებენ დავალებას. გაუგებარი
ან განსხვავებული პასუხის არსებობის შემთხვევაში განიხილავენ დაფასთან.მასწავლებელი მერხებს შორის ჩამოვლით გადაამოწმებს დავალების
შესრულებას.
მიზანი:დავალების
შესრულების ხარისხის შემოწმება.
|
ურთიერთშეფასება
|
საერთო საკლასო- წყვილებში.
|
სახელმძღვანელო ,რვეული,დაფა,ცარცი
|
3 წთ
|
მიზანი: გამოწვევის ფაზაზე წინარე ცოდნის შემოწმება, მოტივაციის ამაღლება
.
აღწერა: მასწავლებელი იყენებს თამაშს “ტყუილი თუ მართალი?“-მოსწავლეებმა უნდა
გასცენ სწრაფი პასუხები
1. რიცხვის 100-ზე გამრავლებით ,ამ რიცხვს მარჯვნივ ეწერება ორი ნული
2. ნულის გამრავლებით რაიმე რიცხვზე ვიღებთ თვითონ ამ რიცხვს;
3. რიცხვის 10-ზე გამრავლებით
,ამ რიცხვს მარჯვნივ ეწერება ორი ნული
4. 20-ის 4-ჯერ გადიდებით მიიღება 80;
5. 5-ის 10-ჯერ გადიდებით მიიღება 50;
6. 85-ის 10-ით გადიდებით მიიღება 850;
7. 72-ის 10-ჯერ გადიდებით მიიღება 720
8. 60-ისა და 4-ის ჯამი არის
240
9. 300-ის გაორმაგებით მიიღება 600;
10. უდიდესი ოთხნიშნა რიცხვია 1000;
|
მათემატიკური თამაში
|
საერთო-საკლასო
|
5 წთ
|
||
4
|
მიზანი:ამოცანების ამოხსნისას მოსწავლემ შეძლოს რიცხვებზე მოქმედებების
შერჩევა ,გამოსახულების შედგენა ,გამოთვლებისას ნულებით დაბოლოებულ რიცხვებზე გამრავლების წესების გამოყენება
და ამ გზით განიმტკიცოს იგი.
აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს სთხოვს ყურადღების გამახვილებას და კითხულობს ამოცანას:
ნესტანმა
12 ჩურჩხელა ამოავლო,ირმამ -10-ჯერ მეტი,სულ რამდენი ჩურჩხელა ამოავლეს გოგონებმა.
რა ვიცით ამოცანის პირობიდან? როგორ ვიპოვოთ ირმამ რამდენი ჩურჩხელა ამოავლო? ახლა
როგორ ვიპოვოთ სულ რამდენი ამოავლეს გოგონებმა. შევადგინოთ გამოსახულება 12x10+ 12=
ჯერ რომელი
მოქმედება უნდა შევასრულოთ? გამრავლება.
როგორ გავამრავლოთ
12-ი 10-ზე? რიცხვის 10-ზე გავამრავლებისას
ამ რიცხვს მარჯვნივ უნდა მივუწეროთ ერთი ნული,12x10=120. შემდეგ მიღებულ პასუხს მივუმატოთ
12. 120+12=132. პასუხი :გოგონებმა ამოავლეს 132 ჩურჩხელა.
მასწავლებელი
მოსწავლეებს გამოსაძახებელი ჩხირების საშუალებით
იძახებს დაფასთან, შესაბამისი მსჯელობითა და ახსნა-განმარტებით ამოხსნიან რამდენიმე
ამოცანას სახელმძღვანელოდან.გვ.25 (33-40)
|
კითხვა-პასუხი
პრაქტიკული
|
საერთო-საკლასო.
ინდივიდუალური
|
ფორმატზე დაწერილი ამოცანა.
მიზანი:ამოცანის პირობის ვიზუალიზაცია.
დაფა,ცარცი,
რვეული ,პასტა
IV კლასის სახელმძღვანელო.(გ.გოგიშვილი,თ.ვეფხვაძე).
გამოსაძახებელი ჩხირები
|
15 წთ
|
5
|
მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს ამოცანების ამოხსნისას რიცხვებზე მოქმედებების
შერჩევა . განუვითარდეთ თანამშრომლობითი და პრეზენტაციის უნარი.
აღწერა: მასწავლებელი კლასს ყოფს ორ
ჯგუფად . თითოეულ ჯგუფს სამუშაო ბარათებით აძლევს სხვადასხვა
ამოცანებს ამოსახსნელად .
შეადგინეთ გამოსახულება და ამოხსენით
I ჯგუფი
წითელქუდამ მაღაზიაში
ბებოს ტკბილეულების საყიდლებისთვის დახარჯა 40 ლარი,
ბურატინომ მამიკოს საყიდლებისთვის კი 8 -ჯერ
მეტი, ვიდრე წითელქუდამ ( მამიკო ხელოსანია და ხელსაწყოები ესაჭიროებოდა). რამდენი
ლარი დახარჯა მაღაზიაში ორივემ ერთად?
II ჯგუფი
ბაღში 30 ვაშლის და 20 მსხლის ხე იყო, თითოეული ვაშლის
ხიდან მოკრიფეს 40 კგ ვაშლი, ხოლო მსხლის ხიდან 50 კგ მსხალი, სულ რამდენი კგ ხილი
მოუკრეფიათ ამ ბაღში?
მუშაობის
დაწყებამდე მოსწავლეები ერთმანეთს შეახსენებენ ჯგუფში მუშაობის წესებს. მასწავლებელი
განუსაზღვრავს დროს. (5 წთ) მოსწავლეები
აკეთებენ პრეზენტაციას.( 2-2 წთ) ჯგუფები
აფასებენ ერთმანეთის ნამუშევრებს . მასწავლებელი აფასებს ჯგუფების მუშაობას
|
პრაქტიკული
|
ჯგუფური
|
დაფა, მაგნიტი,
შეფასების
რუბრიკა (დანართი 3)
სამუშაო
ბარათები (დანართი 4)
|
9 წთ
|
6
|
ტესტი
მიზანი : ათვისებული ცოდნის შემოწმება.მოსწავლეთა ძლიერი და სუსტი მხარეების დადგენა
მასწავლებელი
მოსწავლეებს დაურიგებს ტესტებს .ტესტი შედგება 5 დავალებისგან. თითო ოთხი სავარაუდო
პასუხით. იქვეა პასუხების ცხრილის ფორმა. ტესტის პასუხები უნდა
ჩაწერონ პასუხების ცხრილის შესაბამის გრაფაში. მუშაობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი დაფაზე აკრავს
სწორ პასუხებს.
მოსწავლეები თავად ამოწმებენ პასუხებს.ისინი
ვისაც არც ერთი შეცდომა არ აქვს აწევენ მწვანე ბარათებს.ვისაც ერთი შეცდომა აქვთ
აწევენ ყვითელ ბარათს .ორი ან მეტი შეცდომის შემთხვევაში წითელს. ტესტები ფასდება
:
ორი და მეტი
შეცდომა ---
|
პრაქტიკული
|
ინდივიდუალური
|
დასარიგებელი ტესტები მოსწავლისათვის.,,შუქნიშნის
ფერები’’
დაფაზე გასაკრავი პასუხების ცხრილი
სწორი პასუხებით.
შეფასების რუბრიკა(დანართი 4)
|
6 წთ
|
7
|
მასწავლებელი
აძლევს საშინაო დავალებას: სახელმძღვანელო გვ.27, სავარჯ.27,28,29
|
ვერბალური
ახსნა ინსტრუქტაჟი
|
საერთო
|
სახელმძღვანელო
|
1 წთ
|
8
|
შეჯამება/შეფასება: მასწავლებელი
სთხოვს შეაფასონ გაკვეთილი-რა მოეწონათ, რომელი აქტივობა იყო ყველაზე საინტერესო
და სახალისო.
მასწავლებელი
შეაფასებს მოსწავლეებს შეფასების კრიტერიუმზე დაყრდნობით. (ტესტების პასუხების გათვალისწინებით)
|
მთელი კლასი
|
შეფასების
რუბრიკა (დანართი 1) (დანართი 4)
|
2 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :
შედეგითვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მოსწავლეს შეუძლია ამოცანების ამოხსნისას რიცხვებზე მოქმედების შერჩევა და გამოსახულების შედგენა.
·
ამოცანების ამოხსნისას ,
იყენებს 10-ზე, 100-ზე და 1000-ზე და ა.შ ნულებით დაბოლოებულ
რიცხვებზე გამრავლებას.
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში მოხდება მოსწავლეებისათვის
განმავითარებელი შეფასების მიწოდება ზეპირი კომენტარის სახით. ასევე მასწავლებელი განახორციელებს
შერჩევით დაკვირვებას შეფასების კრიტერიუმებზე დაყრდნობით.
დანართი
1
შეფასების სქემა
სასწავლო მასალას წარმატებით გაართვა თავი
|
საჭიროებს დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას უნარ-ჩვევების
გაწაფისათვის.
|
საჭიროებს დამატებით მეცადინეობას იმავე საკითხზე
მასწავლებლის ხელმძღვანელობით
|
|
|
მოსწავლეს უხარვეზოდ
შეუძლია ამოცანების ამოხსნისას რიცხვებზე მოქმედების შერჩევადა გა გამოსახულების
შედგენა.
|
მოსწავლეს მეტ-ნაკლებად შეუძლია ამოცანების ამოხსნისას რიცხვებზე მოქმედების შერჩევა და გამოსახულების შედგენა.
|
მოსწავლეს არ შეუძლია ამოცანების ამოხსნისას რიცხვებზე მოქმედების შერჩევა. ვერ ადგენს გამოსახულებას
|
გამოთვლების შესრულებისასშეუძლიანულებით დაბოლოებულ რიცხვებზე გამრავლება.
|
მოსწავლე უშეცდომოდ
ასრულებს ნულებით დაბოლოებულ რიცხვებზე გამრავლებას.
|
მოსწავლე
ხარვეზებით ასრულებს ნულებით დაბოლოებულ რიცხვებზე გამრავლებას.
|
მოსწავლე ვერ ასრულებსნულებით
დაბოლოებულ რიცხვებზე გამრავლებას.
|
შესაბამისი
უჯრა მოინიშნება X
სიმბოლოთი
სასწავლო მასალას წარმატებით გაართვა თავი
|
საჭიროებს დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას უნარ-ჩვევების
გაწაფისათვის.
|
საჭიროებს დამატებით მეცადინეობას იმავე საკითხზე
მასწავლებლის ხელმძღვანელობით
|
|
|
|
|
|
დანართი 2
I ჯგუფი
შეადგინეთ გამოსახულება და ამოხსენით
წითელქუდამ
მოკრიფა 12 კალათა ვაშლი და 18 კალათა მსხალი. თითოეულ კალათაში 10 კგ ხილი
იყო.
რამდენი კილოგრამი ხილი მოკრიფა წითელქუდამ?
ამოხსნა:
პასუხი:
II ჯგუფი
ბურატინოს ბაღში 18
ვაშლის და 12 მსხლის ხე იყო, თითოეული ხიდან მოკრიფეს 40 კგ ვაშლი და 40 კგ მსხალი.
სულ რამდენი კგ ხილი მოუკრეფიათ ამ ბაღში?
ამოხსნა:
კრიტერიუმები
|
კარგი
|
საშუალო
|
საშუალოზე დაბალი
|
|
1
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
ჯგუფის წევრებმა გააცნობიერეს სამუშაოს მიზანი
|
ჯგუფის წევრებმა ნაწილობრივ გააცნობიერეს სამუშაოს მიზანი
|
ჯგუფის წევრებმა ვერ გააცნობიერეს სამუშაოს მიზანი
|
2
|
ურთიერთანამ
შრომლობა
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურია,მათ
შორის არის პოზიტიური ურთიერთობა
|
ჯგუფის წევრებში არ არის თანაბარი
აქტიურობა,მათ შორის ურთიერთობა ძირითადად პოზიტიურია.
|
ჯგუფის წევრებს შორის მხოლოდ ერთი მოსწავლეა აქტიური,ზოგჯერ შეიმჩნევა
დაძაბული ურთიერთობა და პასიურობა.
|
3
|
ურთიერთგაზიარების
უნარი
|
გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთგაზიარების
უნარი.
|
საკმაოდ გააჩნიათ ურთიერთგაზიარების
უნარი
|
ნაწილობრივ გააჩნიათ ურთიერთგა
ზიარების უნარი
|
4
|
პრეზენტაცია
|
წარმოადგენს დავალებას გასაგებად , ამყარებს არგუმენტებით
|
წარმოადგენს თემას გასაგებად ,მაგრამ
არა არგუმენტირებულად.
|
ვერ წარმოადგენს თემას გასაგებად
|
დანართი 3
ჯგუფში მუშაობის შეფასების რუბრიკა
დანართი 4ტესტი
ინსტრუქცია: ტესტი შედგება 5 დავალებისგან.
თითო ოთხი სავარაუდო პასუხით. მათგან სწორია ერთი. ამოხაზეთ სწორი პასუხები და
გადაიტანეთ პასუხების ცხრილის შესაბამის გრაფაში.
1.
54 X 100 =
ა) 540 ბ)
5400 გ) 54 დ)
54000
2.
n X 3 = 3000 n=
ა) 100 ბ)
10 გ) 1000
დ) 10 000
3.
5X 100 + 7 X 10 +8
=
ა) 587
ბ) 875 გ)
758 დ) 578
4.
ფირმა დღეში 90 მანქანას უშვებს, რამდენ მანქანას
გამოუშვებს ფირმა 30 დღეში?
ა) 90X30=270; ბ) 90X30=2700; გ) 90X30=27; დ)90X30= 720
5.
სანდროს დედამ 60 ლარი დახარჯა, მამამ -20-ჯერ მეტი.რამდენი
ლარი დახარჯა სანდროს მამამ?
ა) 60X 20=250 ბ)60+20 =
80გ)60X 20=1200დ)60x20 =12
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
დანართი 5
საუკეთესო
|
||
ერთი პასუხი არასწორია
|
გასაუმჯობესებელი
|
|
არასწორია ორი და ორზე მეტი პასუხი
|
საჭიროებს დამატებით მეცადინეობას
|
ხელმოწერა : /ი.ჩორგოლაშვილი-ჯანგველაძე/
თარიღი : 22.02.2019
[1]მასწავლებელმა უნდა
მიუთითოს , თუ რამდენი მოსწავლეა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე და მოახდინოს შესაბამისი აქტივობის მოდიფიცირება.
N
3
მასწავლებლის
სახელი , გვარი : ირმა
ჩორგოლაშვილი-ჯანგველაძე
საგანი :მათემატიკა
სწავლებლის
საფეხური/კლასი:დაწყებითი. მეოთხე კლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 6
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების
მოსწავლე კლასში არ არის
გაკვეთილის
თემა:ერთნიშნა რიცხვზე გამრავლება
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლე დაეუფლოს ერთნიშნა რიცხვზე გამრავლების ალგორითმს.
შეძლონ ერთნიშნარიცხვზე გამრავლება სხვადასხვახერხის გამოყენებით.
გაკვეთილის თემისა
და მიზნის შესაბამისობა
ეროვნული სასწავლო გეგმის
მოთხოვნებთან :
გაკვეთილის გეგმა შედგენილია IV კლასის
მათემატიკის საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. თემა შესაბამისობაშია თემატურ-კალენდარულ გეგმასთან.
გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს IV კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან.
N
|
აქტივობის მიზანი
და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
(დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება
სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
|
დრო (წთ)
|
||||||||||||||||||
1
|
მისალმება,
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
ჟურნალი
|
1წთ
|
||||||||||||||||||
2
|
მიზანი: მოსწავლეები ნათლად წარმოიდგენენ
რა არის გაკვეთილის მთავარი თემა, გააცნობიერებენ რა კრიტერიუმის მიხედვით შეფასდებიან.
აღწერა:მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის
თემას, მიზანს, შეფასების კრიტერიუმებსა და შესასრულებელ აქტივობებს.
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
წინასწარ
დაწერილი თემა, მიზანი, შეფასების რუბრიკა (დანართი 1)(დანართი 2)აქტივობების ჩამონათვალი.
|
3 წთ
|
||||||||||||||||||
3
|
დავალების შემოწმება.მასწავლებელი გამოსაძახებელი ჩხირების საშუალებით
იძახებს ერთ-ერთ მოსწავლეს, რომელიც გააკეთებს შესრულებული დავალების პრეზენტაციას, დანარჩენი მოსწავლეები
შუქნიშნის ფერებით ადასტურებენ სისწორეს.გაუგებარი ან განსხვავებული პასუხის არსებობის
შემთხვევაში განიხილავენ დაფასთან.მასწავლებელი
მერხებს შორის ჩამოვლით გადაამოწმებს დავალების შესრულებას.
მიზანი:დავალების
შესრულების ხარისხის შემოწმება.
|
ურთიერთშეფასება
|
საერთო-საკლასო
|
გამოსაძახებელი
ჩხირები,შუქნიშნის ფერები.
მწვანე-სწორია,
ყვითელი-გაუგებარია, წითელი-არასწორია.
|
5 წთ
|
||||||||||||||||||
4
|
მიზანი: მოსწავლეებმა გაიაქტიურონ წინარე ცოდნა,
აღწერა:მასწავლებელი შემთხვევითობის პრინციპით კლასს ყოფს ორ ჯგუფად. შეახსენებს ჯგუფური მუშაობის წესებს. თითოეულ ჯგუფს აძლევს ბარათებიან კონვერტს,რომლებზეც წერია გამრავლების
თვისებები, განმარტებები და თვისების შესაბამისი მაგალითები. აძლევს ინსტრუქციას,უთითებს დროს (3 წთ)პრეზენტაცია (3 წთ).
, ჯგუფის წევრებიბარათებს
აწყვილებენ ისე ,რომ მათი შეერთებით გამოვიდესთვისების
შესაბამისი განმარტება ან შესაბამისი მაგალითი . ისინი სათითაოდ გამოდიან დაფასთან , კითხულობენ დაწყვილებულ ბარათებს და აწებებენ ფლირჩატზე.მივიღებთ ცხრილს ,
რომელსაც
ექნება შემდეგი სახე.
გამრავლების თვისებები
მასწავლებელი აკვირდება ჯგუფების
მუშაობას , თითოეული წევრის აქტიურობას და ჩართულობას.
|
ბარათების
დაწყვილება
იცის, გააზრებული აქვს-ამთლიანებს
|
ჯგუფები
|
სხვადასხვა
ფერის ბ სამ-სამი ბურთი (დაჯგუფდებიან ერთი ფერის ბურთულების მქონე მოსწავლეები)
კონვერტები.
ბარათებზე დაწერილი გამრავლების თვისებები,განმარტებები
მაგალითები.დაფა,ფლირჩატი,წებო.
|
6 წთ
|
||||||||||||||||||
5
|
მიზანი: მოსწავლეებმა
ამოცანაზე დაყრდნობითშეძლონ გამრავლების
სხვადასხვა ხერხის გაცნობა.
აღწერა:მასწავლებელი ახალი მასალის
ახსნას იწყებს აქტივობით: დაფაზე აკრავს ფორმატის ქაღალდს, რომელზეც ამოცანაა დაწერილი,
უკითხავს ამოცანას და კითხვების დასმით ამოწმებს გაიაზრეს თუ არა ამოცანის შინაარსი,შეუძლიათ
თუ არა მათ დასახონ ამოცანის ამოხსნის გზები.
1. რამდენ რეისს აკეთებს თვითმფრინავი
კვირაში?
2. თითოეულ რეისზე რამდენი მგზავრის
გადაყვანა შეუძლია თვითმფრინავს?
3. როგორ ჩავწეროთ მოკლედ ამოცანის
პირობა? რა არის ამოცანის კითხვა?
4. თუ ერთ რეისზე 321 მგზავრის
გადაყვანა შეუძლია. სამ რეისზე რამდენს გადაიყვანს?
მასწავლებელი მოსწავლეებს ახსენებს გამრავლების
დაკავშირებას ,,მრავალჯერად,, შეკრებასთან. შემდეგ კი სთხოვს მათ ეს შეკრება წარმოადგინონ
გამრავლებით. ნულებით დაბოლოებულ რიცხვებზე გამრავლება ჩვენ უკვე ვიცით , ამიტომ
უმჯობესია პირველი თანამამრავლი წარმოვადგინოთ სათანრიგო შესაკრებების ჯამის სახით და გამოვიყენოთ ჯამის რიცხვზე გამრავლების თვისება.
321 X 3= (300 + 20 + 1) X 3 =
300X3+20X3+1X3=900+60+3=963 რაეწოდება ამ თვისებას?(გამრავლების
განრიგებადობის თვისები).მასწავლებელი უხსნის მათ,რომ მრავალნიშნა რიცხვის გამრავლება
შესაძლებელია ქვეშმიწერითაც,ის განიხილავს 321 -ის 3-ზე ქვეშმიწერით გამრავლებასდეტალურად
.
|
ინტერაქცია.
ვერბალური ახსნა თვალსაჩინო ვიზუალური მასალით
.
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
დაფა,ცარცი,
ფორმატზე გამზადებული ამოცანა.
მაგნიტები.
ცარცი.
|
10 წთ
|
||||||||||||||||||
6
|
მიზანი:სხვადასხვა ხერხით ერთნიშნა
რიცხვზე გამრავლების შესრულების განმტკიცება.
აღწერა:მასწავლებელს გამოსაძახებელი ჩხირების დახმარებით გამოყავს მოსწავლეები
დაფასთან ,ისინი მერხიდან იღებენ ბარათებს,რომელზეც მაგალითებია დაწერილი და გამრავლებას ასრულებენ ზემოთ განხილული გზებით შესაბამისი
მსჯელობით. კერძოდ:
1. წარმოადგინონ სათანრიგო შესაკრებთა
ჯამად და ისე გადაამრავლონ .
2. შეასრულონ ქვეშმიწერით გამრავლება
დანარჩენი მოსწავლეები რვეულებში წერენ.
|
პრაქტიკული
|
ინდივიდუალური
|
ბარათებზე
დაწერილი მაგალითები.
გამოსაძახებელი
ჩხირები
|
7 წთ
|
||||||||||||||||||
7
|
მიზანი: მოსწავლეებმა გამოიყენონ ათვისებული ცოდნა პრაქტიკულად.
აღწერა:მასწავლებელიმოსწავლეებს ინდივიდუალურად ურიგებს სამუშაო
ბარათებს. აძლევს მითითებას და განუსაზღვრავს დროს.(6 წთ) მუშაობის დასრულების შემდეგ
მასწავლებელი სთხოვს იმ იმ მოსწავლეს ვინც პირველი დაასრულა სამუშაო, გააკეთოს პრეზენტაცია. (2 წთ)დანარჩენი მოსწავლეები ამოწმებენ ნამუშევარს და სისწორეს ადასტურებს შუქნისნის ფერებით. მწვანე-
სწორად აქვს შესრულებული, წითელი -პასუხი არასწორია. არასწორი პასუხის შემთხვევაში
განმარტებას აკეთებს მასწავლებელი. აფასებენ თავიანთ ნამუშევარს თვითშეფასების ცხრილის მიხედვით. ნამუშევრებს გააკრავენ დაფაზე.
|
შეამოწმე
შენი ცოდნა
თვითშეფასება
|
ინდივიდუალური
|
დასარიგებელი
ბარათე(დანართი 2)
ბი,შუქნიშნის
ფერები
მაგნიტური
დაფა, მაგნიტი.
თვითშეფასების
ცხრილი დანართი 3
|
8 წთ
|
||||||||||||||||||
8
|
გაკვეთილის შეჯამება/შეფასება. მასწავლებელი შეაჯამებს
გაკვეთილს კითხვა-პასუხის საშუალებით.
1. რა შეისწავლეს დღეს?
2. რამდენი ხერით შეუძლიათ მრავალნიშნა რიცხვის ერთნიშნა რიცხვზე გამრავლება?
3. რომელი ხერხის გამოყენება ურჩევნიათ
მათ? რატომ?
მასწავლებელი განმავითარებელი კომენტარებით აფასებს მოსწავლეებს. შეფასების კრიტერიუმებზე
დაყრდნობით.
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
შეფასების
/ რუბრიკა,(დანართი 1)
|
3 წთ
|
||||||||||||||||||
9
|
საშინაო დავალების მიცემა
მიზანი: მოსწავლეებმა სახლში იმუშაონ
განხილულ მასალაზე განმტკიცების და ცოდნის გაღრმავების მიზნით.
აღწერა: საშინაო დავალებად მიეცემათ სახელძღვანელოდან
გვ. 39 1,2,3,4 სავ.
|
ვერბალური
ახსნა
|
მთელი კლასი
|
სახელმძღვანელო
|
2 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :
მათ. IV.3.მოსწავლეს შეუძლია
გამრავლების მოქმედებების
შესრულების რომელიმე ხერხის გამოყენება.იყენებს წერით ალგორითმს
რიცხვებზეგამრავლების მოქმედებათა შესასრულებლად.
შედეგი თვალსჩინოა თუ
მოსწავლეს შეუძლია:
- ერთნიშნარიცხვზე გამრავლება სხვადასხვახერხისგამოყენებით.
- იყენებს
წერით ალგორითმს რიცხვებზეგამრავლების
მოქმედებათა შესასრულებლად.
შეფასება :
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში მოხდება მოსწავლეებისათვის
განმავითარებელი შეფასების მიწოდება ზეპირი კომენტარის სახით. ასევე მასწავლებელი განახორციელებს
შერჩევით დაკვირვებას შეფასების კრიტერიუმებზე დაყრდნობით.
(იხ. შეფასების
რუბრიკა, დანართი 1)
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
მოსწავლე დაეუფლა გამრავლების
წერით ალგორითმს.
|
მეტ-ნაკლებად დაეუფლა გამრავლების
წერით ალგორითმს
|
ვერ დაეუფლა გამრავლების
წერით ალგორითმს
|
სხვადასხვახერხით ასრულებსერთნიშნარიცხვზეგამრავლებას
|
ერთნიშნა რიცხვზე გამრავლებას
ასრულებს ერთი ხერხით
|
ვერც ერთი ხერხით ვერ ასრულებს
ერთნიშნა რიცხვზე გამრავლებას
|
შესაბამისი
უჯრა მოინიშნება X
სიმბოლოთი
სახელი,გვარი
|
დაბალი
მოსწავლე ვერ დაეუფლა გამრავლების
წერით ალგორითმს.ის ვერც ერთი ხერხით ვერ ასრულებს ერთნიშნა რიცხვზე გამრავლებას.
|
საშუალო
მოსწავლე მეტ-ნაკლებად დაეუფლა გამრავლების წერით ალგორითმს,ერთნიშნა
რიცხვზე გამრავლებას ასრულებს მხოლოდ ერთი ხერხით.
|
მაღალი
მოსწავლე დაეუფლა გამრავლების
წერით ალგორითმს. სხვადასხვა ხერხით ასრულებს
ერთნიშნა რიცხვზე გამრავლებას.
|
1.
წარმოადგინე
სათანრიგო შესაკრებების ჯამად და ისე გადაამრავლე:
ნიმუში:131 x 2= (100+30+1)x2=200+60+2=262
213 X
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
გაამრავლე ქვეშმიწერით :
ა) 1342 X2ბ) 3 1 2X3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
დანართი 3
თვითშეფასების ცხრილი
საუკეთესო
|
||
დავალება ხარვეზებითაა შესრულებული
|
გასაუმჯობესებელი
|
|
დავალება არა აქვს შესრულებული
|
საჭიროებს დამატებით მეცადინეობას
|
ხელმოწერა : /ი.ჩორგოლაშვილი-ჯანგველაძე/
თარიღი : 22.02.2019
გაკვეთილის გეგმა 07.03.2019
N 4
მასწავლებლის
სახელი ,
გვარი : ირმა ჩორგოლაშვილი-ჯანგველაძე
საგანი : მათემატიკა
სწავლებლის
საფეხური /კლასი : დაწყებითი. მეოთხე კლასი
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების
მოსწავლე კლასში არ არის
გაკვეთილის
თემა : ერთნიშნა რიცხვზე გამრავლება თანრიგზე გადასვლით.
გაკვეთილის მიზანი :
მოსწავლეებმა შეძლონ ნებისმიერი მრავალნიშნა რიცხვის გამრავლება ერთნიშნა
რიცხვზე.განივითარონ
გამრავლების მოქმედების შესრულებისას წერითი ალგორითმის გამოყენების უნარ-ჩვევები.
(მათ. IV.3.)
გაკვეთილის თემისა
და მიზნის შესაბამისობა
ეროვნული სასწავლო გეგმის
მოთხოვნებთან :
გაკვეთილის გეგმა შედგენილია IV კლასის
მათემატიკის საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. თემა შესაბამისობაშია თემატურ-კალენდარულ გეგმასთან.
გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს IV კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან.
N
|
აქტივობის
მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი / მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა / ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
(დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება
სასწავლო მიზანთან მიმართებით
|
დრო
(წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები.
მასწავლებელი მოსწავლეებს
გააცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანს, შეფასების რუბრიკას და შეახსენებს ქცევის წესებს.
მიზანი:მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის თემას,მიზანს,
შეფასების რუბრიკას.
|
ინტერაქტიული მინი ლექცია
|
მთელი კლასი
|
ფლიფჩარტზე დაწერილი გაკვეთილის მიზანი, შეფასების/თვითშეფასების რუბრიკები.
|
3 წთ
|
2
|
დავალების
შემოწმება. მოსწავლეები წყვილებში
ამოწმებენ დავალებას. გაუგებარი ან განსხვავებული პასუხის არსებობის შემთხვევაში
განიხილავენ დაფასთან.მასწავლებელი მერხებს
შორის ჩამოვლით გადაამოწმებს დავალების შესრულებას.
მიზანი:დავალების შესრულების ხარისხის შემოწმება.
|
ურთიერთშეფასება
|
მთელი კლასი
|
რვეულები,საწერი კალამი
|
5 წთ
|
3
|
მიზანი: წინარე ცოდნის გაააქტიურება
აღწერა: მასწავლებელი იყენებს თამაშს
“ტყუილი თუ მართალი?“-მოსწავლეებმა უნდა გასცენ სწრაფი პასუხები
1. თანამამრავლთა გადანაცვლებით
ჯამი არ იცვლება
2. ნულის გამრავლებით რაიმე
რიცხვზე ვიღებთ თვითონ ამ რიცხვს;
3. რიცხვის 1-ზე გამრავლებით , მივიღებთ იმავე რიცხვს
4. 2-ის 100-ჯერ გადიდებით
მიიღება 200;
5. ჯამის რიცხვზე გამრავლებისას
ვიყენებთ გამრავლების განრიგებადობის თვისებას
6. რიცხვის 100-ზე გამრავლებისას
ამ რიცხვს მარჯვნივ ეწერება ორი ნული
7. 72-ის 10-ჯერ გადიდებით
მიიღება 720
8. 60-ისა და 4-ის ჯამი არის 240
9. 500-ის გაორმაგებით მიიღება
1000;
10. უდიდესი ოთხნიშნა რიცხვია
999;
|
მათემატიკური თამაში
|
მთელი კლასი
|
3 წთ
|
|
4
|
მიზანი: მოსწავლემ გაიაზროს
და შეძლოს მრავალნიშნა რიცხვის ერთნიშნა
რიცხვზე გამრავლება თანრიგზე გადასვლით.
აღწერა:მასწავლებელი დაფაზე დაწერს
რამდენიმე მაგალითს გამრავლებაზე.
მაგ. 121X4;312X3;124X
4. სვამს
კითხვას :რით განსხვავდება ბოლო მაგალითი წინა მაგალითებისაგან?
მოსწავლეები ახსნიან ,რომ წინა მაგალითებში თითოეული სათანრიგო ერთეულის
ნამრავლი მოცემულ რიცხვზე ნაკლებია 10-ზე. ხოლო მესამე მაგალითში 4 ერთეულის ნამრავლი
4-ზე არის 12 ერთეული.ერთეულების რიცხვი 10-ზე მეტია.
როგორ მოვიქცეთ? ზოგიერთი მოსწავლე ,,აღმოაჩენს ,,გამოთვლით ხერხს.
12 ერთეული არის 1 ათეული და 2 ერთეული. 2 ერთეული დავწეროთ ერთეულების
თანრიგში, ხოლო ათეული დავიმახსოვროთ და მივუმატოთ შემდეგი თანრიგის ერთეულებს. ამგვარი
გამოცდილება მათ შეიძინეს სამნიშნა რიცხვების
ქვეშმიწერით შეკრება -გამოკლებისას. შემდგომ მასწავლებელი განიხილავს იმ მაგალითებს,რომლებშიც
უფრო მაღალი თანრიგის ერთეულების (მაგ. ასეულების ,ათასეულების)გამოყოფა გვიწევს.2745X4; 5627X 2. დაწვრილებით განიხილავს გამოთვლის
შესრულების ხერხს.
|
.
კითხვა-პასუხი
ახსნა-განმარტება
|
საერთო საკლასო
|
დაფა,ცარცი, მარკერი,
|
10 წთ
|
5
|
მიზანი: გამოთვლითი ხერხის გააზრება
და გამრავლების მოქმედების შესრულებისას წერითი ალგორითმის გამოყენების უნარ-ჩვევების
დაუფლება.
აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს
იძახებს დაფასთან და სახელმძღვანელოდან ამოხსნიან
რამდენიმე მაგალითს გვ.38 19-24
|
პრაქტიკული
|
ინდივიდუალური
|
დაფა,ცარცი,
IV კლასის მათემატიკის სახელმძღვანელო.
რვეული,საწერი კალამი
|
10 წთ
|
6
|
მიზანი: ათვისებული
ცოდნის შემოწმება
მასწავლებელი კლასს ყოფს წყვილებად
. წყვილებს ურიგდებათ სამუშაო ბარათები .ეძლევათ დრო ( 6 წთ სამუშაოდ, სამი პრეზენტაციისთვის).
სამუშაოს დასრულების შემდეგ პრეზენტაციას გააკეთებს ის წყვილი,რომელიც
პირველი დაასრულებს სამუშაოს.დანარჩენი ორი წყვილი ადარებს თავიანთ ნამუშევარს და
სისწორეს ადასტურებენ შუქნიშნის ფერებით.
გამოთვალეთ ქვეშმიწერით:
ა) 3546 X 5
ბ) 2674 X 3
|
პრაქტიკული
|
წყვილებში
|
დავალების ბარათები . (6 ცალი)დაფა . მაგნიტები. საწერი კალამი
შუქნიშნის ფერები
|
9 წთ
|
შეფასება : მასწავლებელი შეაფასებს მოსწავლეებს რუბრიკით.მოსწავლეებს კი დაურიგებს მოსწავლის
თვითშეფასების ცხრილს, მოსწავლეები შეავსებენ და უბრუნებენ მასწავლებელს.
|
შეფასების სქემა (დანართი 1)
თვითშეფასების ცხრილი(დან.2)
|
4 წთ
|
|||
8
|
საშინაო დავალება: მათემატიკის
სახელმძღვანელო გვ.39 , 12-16
|
ინსტრუქტაჟი
|
სახელმძღვანელო
|
1წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :
·
მოსწავლეებს შეუძლიათ ნებისმიერი
მრავალნიშნა რიცხვის გამრავლება ერთნიშნა რიცხვზე .
შეფასება : მთელი გაკვეთილის განმავლობაში მოხდება მოსწავლეებისათვის
განმავითარებელი შეფასების მიწოდება ზეპირი კომენტარის სახით. ასევე მასწავლებელი განახორციელებს
შერჩევით დაკვირვებას შეფასების კრიტერიუმებზე დაყრდნობით.
დანართი 1
შეფასების სქემა
კომპონენტის
დონის აღწერა
|
შეფასება
|
მოსწავლე ასრულებს ნებისმიერი მრავალნიშნა რიცხვის გამრავლებას ერთნიშნა რიცხვზე . უშეცდომოდ იყენებს წერით ალგორითმს გამრავლების შესრულებისას.
|
სასწავლო მასალას წარმატებით გაართვა თავი
|
ხარვეზებით ასრულებს
ნებისმიერი მრავალნიშნა რიცხვის გამრავლებას ერთნიშნა რიცხვზე. მეტ-ნაკლებად იყენებს წერით ალგორითმს გამრავლების შესრულებისას
|
საჭიროებს დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას უნარ-ჩვევების
გაწაფისათვის.
|
ვერ ასრულებს მრავალნიშნა რიცხვის გამრავლებას ერთნიშნა რიცხვზე.
|
საჭიროებს დამატებით მეცადინეობას იმავე საკითხზე
მასწავლებლის ხელმძღვანელობით
|
სახელი,გვარი
|
საწავლო მასალას წარმატებით გაართვა თავი
|
საჭიროებს დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას უნარ-ჩვევების
გაწაფისათვის.
|
საჭიროებს დამატებით მეცადინეობას იმავე საკითხზე
მასწავლებლის ხელმძღვანელობით
|
შესაბამისი
გრაფა მოინიშნება X სიმბოლოთი
დანართი 2
სახელი,გვარი-
თვითშეფასების
ცხრილი
შესაბამისი უჯრა მონიშნეთ X
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
აქტიურად
ვიყავი ჩართული აქტივობებში
|
|||
ვიცავდი
წესებს
|
|||
მეწყვილესთან მუშაობისას ვითვალისწინებდი მის აზრს.
|
|||
შესასრულებელ დავალებებს წარმატებით გავართვი თავი
|
ხელმოწერა:
/ი.ჩორგოლაშვილი-ჯანგველაძე/
თარიღი:
22.02.2019
[1] მასწავლებელმა უნდა მიუთითოს , თუ რამდენი მოსწავლეა სპეციალური
საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე და მოახდინოს
შესაბამისი აქტივობის მოდიფიცირება.
[1]მასწავლებელმა უნდა
მიუთითოს , თუ რამდენი მოსწავლეა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე და მოახდინოს შესაბამისი აქტივობის მოდიფიცირება.
No comments:
Post a Comment